fbpx

“Пил і тирса були скрізь. Дружина зраділа, коли переїхав”

Головна Сторінка » “Пил і тирса були скрізь. Дружина зраділа, коли переїхав”

Ритуальне знищення символізує готовність до нових проєктів

Є звичайні люди, а є фізики. Ними, мабуть, народжуються. Ось я в дитинстві облаштував собі мінілабораторію в гуртожитку, де жив із батьками. Любив видобувати водень із води та влаштовувати вибухи. Батьки, які закінчили фізико-математичний факультет, ніби схвалювали ці заняття. Але просили, щоб не лякав сусідів.

Музика це прояв фізики в чистому вигляді. Нею захоп­лююся зі школи, сам навчився грати на гітарі. Музика неможлива без науки, і навпаки. Освіта суттєво допомагає у виготовленні музичних інструментів. Наприклад, бажано, щоб їхня передня й задня стінки були з різних матеріалів. Це сприяє більшій акустичній віддачі.

Музика це прояв фізики в чистому вигляді

Найперший інструмент зробив в 11-му класі. В такому віці хочеться бути максимально незвичним, тому гітара була “безголова” й восьмиструнна. Набір із шести струн старший брат купив у Києві, а я виготовив станок, на якому скрутив ще дві.

Мейкерство було розвинене ще в СРСР, але тоді люди не могли заробляти на цьому. Дід цікавився електронікою, хлопцем під час фашистської окупації зробив собі балалайку. Німецькі телефонні дроти використав замість струн.

Виготовлення музичних інструментів зі старих речей певний виклик. Коли дерев’яні бруски з часом вимальовуються в інструмент це дуже класне відчуття. Якщо в голові немає ідеї, щоб щось створити, то це неправильно.

Шість років тому йшов повз смітник і побачив добротні дерев’яні ніжки від стола. Подумав: “Із цього може вийти наскрізний гриф”. Перед очима одразу вималювалася баритон-гітара. Взявся за роботу, хоча вдома навіть не було необхідного приладдя. Замість струбцини (допоміжний інструмент для фіксації деталей під час обробки. Країна) використовував цеглину, яку хтось залишив у під’їзді.

Спершу майстрував на підвіконні У квартирі. Хоч і намагався все робити максимально акуратно, пил і тирса були скрізь. Дружина зраділа, коли переїхав у майстерню. Хоч і вважає моє хобі крутим.

Переважно підбираю речі на смітнику біля дому. Люди викидають радянські меблі з дуба чи бука. Буває, вдається знайти щось із горіха, клена чи берези. Хоча остання досить тверда для обробки. Водночас бажано не використовувати м’яких порід.

Підбираю речі на смітнику біля дому

Дерево, яке знаходжу на смітнику, висихало в домашніх умовах 20 чи більше років. З ним нічого не станеться. Цей матеріал уже набув своїх акустичних властивостей. Інструмент із такого звучить бадьоро. Натомість деревина, яку продають у магазинах, висушена штучно. З часом може деформуватися.

Найважливіша екологічна складова. Проблема старих меблів у тому, що просякнуті лаками й іншими хімічними речовинами. Комахи таке дерево не їдять. Перегниває воно довго.

Поступово став легко розрізняти породи деревини. Завдяки інтернету є можливість вивчати їхню текстуру. Швидко почав визначати твердість і густину. Нещодавно підібрав підвіконня з міцного дуба. Цей матеріал піде навіть на центральну частину гітари, бо текстура красива.

На фестивалі Kyiv maker faire дівчина попросила виготовити скрипку. Хотіла унікальний інструмент, із душею. Щоб виконати замовлення, робив ресайклінг із дерева, яке знайшов на смітнику. Це була моя перша скрипка, працював над нею пів року.

Всі мої проєкти довгобуди, адже працюю не щодня. Кілька разів на тиждень заходжу в майстерню після основної роботи. Остання моя річ семиструнний баритон. Центральний стрижень із дуба, бук як коливальний контур. А для накладки використав чорне дерево, що дає відчуття контролю під час гри. Такого на смітниках не знайдеш, доводиться купувати. Інструмент звучав класно, я його продав.

Для однієї гітари зробив накладку з мішковини, залитої епоксидною смолою. Вона дає хороше звучання.

Виготовив більш як десяток інструментів. Дещо залишаю собі, щось роздаю і продаю. Якщо працюю на замовлення, то інструмент коштуватиме від 10 тисяч гривень. Але все залежить від кількості струн і складності конструкції. Собівартість недешева, фурнітуру й аксесуари доводиться купувати.

Цікаво створювати щось оригінальне. Репліку відмовився б робити.

Маю в планах два проєкти. Один із них тревел-гітара для себе. Подібну вже виготовив на замовлення. Вирізняється компактністю, а це те, що треба в подорожах. Це трансформер її боковини знімаються. Тому місця займає не більше, ніж парасолька.

Боковини гітари знімаються. Місця займає не більше, ніж парасолька

Ескізи майбутніх інструментів малюю приблизно. Потім переношу це у векторну графіку. Проте результат може відрізнятися від моделі й інколи бути неочікуваним.

Бувало, сняться музичні інструменти або елементи з них. Якось закінчив роботу над гітарою і ліг. Не міг заснути сумнівався, чи не затонкий вийшов гриф. Встав і почав усе перероблювати. Заспокоївся, коли все було так, як треба.

Нещодавно спалив свій перший баритон. Це було ритуальне знищення, що символізує готовність до нових проєктів. Над ним було багато експериментів, тричі перероблював. Та все одно звучав не так, як хотів. Я його не використовував і нікому не віддав би.

Маю кілька власних музичних творів. Я їх майже ніколи не записую. Виконую в компанії рідних і друзів. Зараз через карантин нечасто трапляється нагода зібратися разом. Нещодавно вийшла гарна імпровізація. Записав базову частину треку, переслав її другу в Німеччину. Його це так зачепило, що взяв гітару, яка довго припадала пилом, і зіграв соло.