“Усім хочеться знати, що ти для когось – незамінна людина”

Головна Сторінка » “Усім хочеться знати, що ти для когось – незамінна людина”

Найцікавіші події грудня

4 грудня

Багатель у перекладі з французької означає “дрібниця”. Це невелика легка у виконанні музична п’єса, переважно для фортепіано.

Багателі не мініатюри, а музичні миті, каже композитор 84-річний Валентин Сильвестров. Мають початок, а продовження губиться в незавершеності. Завдяки їй виникає магічна самоорганізація моментів. Не тільки з авторської волі, а й випадково. Моє завдання не втручатися. Це прагнення не плутатися в ногах музики й дати їй сказати своє слово.

Якщо приходить імпульс, важливо зберегти його. Бо нашкодити можна не лише невмінням, а й майстерністю. Прикрасив і фактично завадив.

Концерт піаніста Олега Безбородька з програмою “Багателі-ХІІ” композитора Валентина Сильвестрова

19:00, Київ, Національний заповідник “Софія Київська”, вул. Володимирська, 24

8, 23 грудня

Шість Одіссеїв і п’ять Пенелоп виходять на сцену у виставі “Одіссею, повертайся додому” за мотивами поеми Гомера. За сюжетом, Пенелопа розповідає про те, як 20 років чекала на повернення з Троянської війни чоловіка Одіссея, мандрівника та царя острова Ітака.

Єдина декорація порожній басейн 3х9 м зі стінками зі сміттєвих пакетів блакитного кольору.

Очікування таке нестерпне, що Пенелопа починає клонуватися. Якщо одна людина не може розділити біль чекання, її стає більше. А Одіссеї втілення характерів і рис, каже білоруський режисер Євген Корняг, 38 років. Який подвиг більший підкорити світ чи дочекатися своєї людини? Мені любов Пенелопи цікавіша. Чекати на людину все життя чи це не сила? Усім хочеться знати, що ти для когось незамінна людина, як Одіссей став для Пенелопи.

У постановці немає історичних реконструкцій, переказу чи адаптацій. Лише фантазії й уривки з пам’яті. Тільки пластика тіла, музика й художньо виписані монологи. Це театр, що ґрунтується на рухах тіла з мінімумом тексту. Зашифрований і метафоричний.

Вистава “Одіссею, повертайся додому”, реж. Євген Корняг

19:00, Київ, Театр на лівому березі, Броварський проспект, 25

910, 24 грудня

Гнат після сварки з коханою, красунею Варкою, починає залицятися до скромної та покірної Софії, яка його давно любить. Одружується з нею. Варка, на зло, виходить заміж за нелюба. Гнат не може відмовитися від почуттів. Зраджує дружину, а потім п’яним у нападі люті вбиває її. Такий сюжет постановки “Безталанна” за драмою Івана Карпенка-Карого, яку у столичному театрі Франка готує режисер Іван Уривський, 31 рік.

Сюжет дає творчу свободу. Ніби простий, але багато енергії та хитро­сплетінь, що приховують у собі об’ємні персонажі. Кинуте слівце, фраза, як іскра, що провокує полум’я, здатна знищити все живе взаємини, добро, любов, красу. за всієї ліричності оповіді автор зі скрупульозністю психолога досліджує еволюцію перетворення кохання й жертовності на пристрасть і ненависть, розповідає Уривський. Герої не бажають чи не в змозі збагнути, як засліплюються емоціями та жагою володарювання. Їх затягує у страшну пастку, випалює душі й почуття.

Прем’єра вистави “Безталанна”, реж. Іван Уривський

19:00, Київ, Театр імені Івана Франка, пл. Франка, З

16 грудня

Якби політики менше говорили, а більше грали на музичних інструментах чи співали, світ став би кращим, каже угорський диригент Андраш Деак, 61 рік. Він співзасновник Віденського філармонічного Штраус-оркестру.

Наша програма особлива. Починаємо з представників класицизму австрійців Моцарта й Гайдна. Потім граємо романтиків норвежця Ґріґа, італійця Россіні, німця Брамса, француза Оффенбаха. Друга частина легка музика. Звучить Штраус найпопулярніший композитор XIX століття, такий собі тогочасний The Beatles.

У мене немає улюбленого композитора ціную всіх. Коли граю Бетховена, найбільше подобається він. Коли готуюся до виконання Моцарта, Брамса чи Стравінського, саме вони стають улюбленими. І так щоразу.

У конкуренції з новітніми творами класичні не мають шансів. Через них складно встановити контакт із молоддю. Поп та інші сучасні напрями слухати й вивчати просто. Для розуміння класики потрібна освіта. Попкомпозиція триває 34 хвилини, а твір Моцарта 30. Треба чекати до кінця, щоб відчути закладену емоцію.

Концерт Віденського філармонічного Штраус-оркестру

19:00, Київ, Міжнародний центр культури і мистецтв Федерації профспілок України, алея Героїв Небесної Сотні, 1

Якби політики менше говорили, а більше грали на музичних інструментах, світ став би кращим

До 18 грудня

27 картин представили на виставці “Революційний вернісаж” вінницького художника 52-річного Ігоря Зозулі. Зображують сюжети помаранчевої та Революції гідності. Серед полотен “Народ велика сила України”, “Закохані на Майдані”, “Чаю на Майдані всім вистачить”.

Я ріс у селі, батько малював. Міг створювати пейзажі все життя, натомість випало писати революції. Але як інакше? Це наші історія і пам’ять, каже Зозуля. Малював і з натури, і з фотографії. На Майдан їздив зі стар­шим сином, добирався з Вінниччини електричкою. Не раз ночував у Будинку профспілок, у наметах. Принципово не зображував політиків. Сфокусувався на протестувальниках знайомих і незнайомих. Вони рушійна сила будь-яких змін в Україні. Передав могутній дух гідного суспільства, спраглого справедливості, свободи, процвітання, готового захищати рідну землю, традиції, самобутність.

Виставка картин Ігоря Зозулі “Революційний вернісаж”

Київ, Музей Івана Гончара, вул. Лаврська, 19

19 грудня

14-річна Олена Усенко представлятиме Україну на дитячому пісенному конкурсі Євробачення.

Співачка живе в Білій Церкві на Київщині. Навчається у столичній Katapulta Art Music School. У Парижі виступить з авторською піснею “Важіль”. Загалом у конкурсі візьмуть участь 19 країн.

Олена щороку вдосконалює здібності артистки, каже музичний оглядач 46-річний Ігор Панасов. не просто з’явилася нізвідки і всіх здивувала, а поступово через конкурси рухалася до великої сцени. Розуміє, що треба робити, коли виходиш із піснею до людей. Вміє представити не лише вокально, а й артистично. Такий талант є в небагатьох. Переконлива в ліричному та драматичному форматах. Легко переходить зі спокійної манери в експресивну. Це той випадок, коли слухаєш і говориш собі: “Вірю”.

Важливий момент, що Олена авторка пісні “Важіль”. Ідеться про те, що в кожної людини є можливість змінити положення важеля, який перемикає життя в інший режим. Коли стаєш чесний і відповідальний, не брешеш ані собі, ані іншим.

На дитячому Євробаченні в останні роки перемагали пісні, в яких підлітки граються в доросле життя та роблять це переконливо артистично, яскраво, по-своєму несподівано. Усенко потрапляє в цей тренд.

Цей конкурс один із фільтрів юних талантів, які пропонують і перевіряють себе на глядачах і експертах. А фінал ще один майданчик для презентації країни. Головна відмінність від дорослого Євробачення відсутність такої запеклої боротьби між виконавцями та великого спортивно-політичного змісту. Для дітей це насамперед свято. Тут менше акценту на фрік-персонажах і політичній кон’юнктурі.

Фінал дитячого Євробачення-2021

Париж, Франція, концертний зал La Seine Musicale, острів Іль-Сеґен

Трансляція на телеканалі “UA: Культура”